Priser i: 
På svenska In English

Villkor & info 

Försäljning
Värmepumptillbehör.se drivs av Inneklimat Göteborg AB. Vi säljer till både företag och privatpersoner i Europa. Försäljning av luftvärmepumpar sker endast inom Sverige.

Godkännande av villkor
Kundens beställning innebär godkännande av villkoren på denna sida och tilläggsvillkor för specifika produkter. 

Priser 
Samtliga priser anges i SEK inklusive mervärdesskatt (moms). Det finns också möjlighet att ändra inställningarna så att priserna visas i Euro. 

Betalning
Betalning kan ske på följande sätt: 

1. Faktura eller delbetalning (privatpersoner och företag i Sverige och Finland)
Vi erbjuder faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning utan tillkommande avgifter.
Villkor för faktura och delbetalning.

2. VISA, Mastercard eller Internetbank
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se.

Frakt
Leveranser sker med paket med unikt kollinummer med DHL, Schenker eller Postnord. Filter och ev. andra varor med vikt under 100 g. skickas per brev.
Leverans till privatpersoner sker normalt till utlämningsställe/ombud. Brev och mindre paket till företagskunder skickas normalt direkt till företagets adress. Vi förbehåller oss dock rätten att skicka större paket till utlämningsställe/ombud för att hålla frakt- och produktpriser så låga som möjligt. Vissa varor med skrymmande mått kan komma att kosta mer än vikttabellerna nedan visar eftersom fraktbolagen tar ut extra avgifter av oss. Fraktkostnaden ändras dock aldrig efter att du genomfört ordern.
Fraktavgift inom Sverige tillkommer i kassan enligt nedan. I priset ingår ett leveransförsök.

Max.vikt Kostnad
0,1 kg     35 kr (brev)
0,5 kg    50 kr
1 kg       120 kr
5 kg       150 kr
10 kg      190 kr
15 kg      250 kr 
25 kg      350 kr 
50 kg     490 kr 
+50 kg   990 kr

Fraktavgift för leverans till Danmark och Finland tillkommer i kassan enligt nedan.  

Max.vikt Kostnad
0,1 kg              50 SEK
0,5 kg              90 SEK 
3 kg                180 SEK
5 kg                360 SEK
10 kg               500 SEK
20 kg               1000 SEK
40 kg               1500 SEK

Fraktavgift för leverans till övriga Europa tillkommer i kassan enligt nedan.  

Max.vikt Kostnad
0,5 kg      100 SEK
2 kg         400 SEK
5 kg         700 SEK
10 kg       1200 SEK
40 kg       2000 SEK

OBS! Vid kampanj med gratis frakt gäller detta endast till adresser i Sverige. Om ordern innehåller både varor med gratis frakt och varor som det debiteras frakt för enligt ordinarie tariff så beräknas fraktkostnaden enligt orderns totala vikt. Vill du ha gratis frakt måste du alltså lägga en separat order som bara innehåller artiklar med gratis frakt.

Leveranshinder
Om leveranshinder till företagskunder föreligger och speditören debiterar oss extra avgifter med anledning av detta, kommer vi att efterdebitera er som kund samma belopp plus hanteringsavgift á 20:- exkl. moms med 10 dagars kredittid. Privatpersoner måste hämta ut sin beställning i enlighet med instruktioner från DHL:s, Postnords eller Schenkers ombud. Om ordern, eller del av den, inte hämtas i tid går den i retur till oss. I sådant fall debiterar vi kunden dubbel fraktavgift för att sända ordern på nytt.

Leveranstid

Samtliga produkter finns normalt för omgående leverans. Om varan inte finns för omgående leverans nämns detta på respektive produktsida. 

Leverans till adresser i Sverige sker normalt inom 1-3 vardagar. Leveranser till adresser i övriga EU och Norge sker normalt inom 7 dagar. Om en vara ej finns för leverans vid ordertillfället meddelar vi leveranstid för den snarast.

Ej uthämtade leveranser
I det fall kunden inte hämtat sin order från utlämningsstället inom angiven tid (vanligen 14 dagar), returneras försändelsen till oss. Kunden kan då kostnadsfritt hämta ordern hos oss eller begära ny leverans, som beviljas efter att förskottsbetalning för retur och ny leverans gjorts till oss. Kostnaden för ny leverans bestäms av vikten på ordern, d.v.s. om ordern varit fraktfri från början, gäller inte det en andra gång.

Garanti och reklamation
Inneklimat Göteborg AB lämnar 1 års garanti på samtliga produkter förutom förbrukningsartiklar (filter).
Garantin innebär att vi åtar oss att kostnads- och fraktfritt ersätta felaktig produkt helt eller delvis (med reservdelar). Ersättning för arbetskostnad, resor eller andra kringkostnader ingår ej i garantin. Garantin gäller under förutsättning av produkten använts till det är avsedd för och att den inte modifierats.

Vid reklamation på produkter som har bristande funktion krävs i bland att kunden som reklamerar också returnerar produkten (på vår bekostnad) för att vi ska kunna kontrollera den. Detta ska göras inom 10 dagar från att kunden erhållit ny vara. Om det vid sådan kontroll visar sig att produkten är felfri, eller om retur uteblir, blir kunden som reklamerat produkten ersättningsskyldig för dels den nya produkten och dels fraktkostnader som uppstått i samband med reklamationen. Vi uppmanar dig därför att själv göra så noggranna kontroller som möjligt innan eventuell reklamation.

Orderbekräftelsen som du får via e-post är även ditt kvitto och garantibevis.

Vid eventuell reklamation, skicka e-post till oss och beskriv felet så utförligt som möjligt. För att vi ska kunna hantera din reklamation krävs också att du lämnar uppgifter om ordernummer samt kontaktuppgifter i form av namn, telefonnummer dagtid och e-postadress.

Information om ångerrätt (gäller endast i Sverige)
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Varan ska returneras i oskadat skick, med manualer och ev. andra medföljande dokument och i samma förpackning(ar). Tänk på att märka returen eller bifoga dokument som tydligt visar vilken order det handlar om. Vi förbehåller oss rätten att göra prisdrag (d.v.s. att inte betala tillbaka hela beloppet) om varan använts på ett sådant sätt att vi inte kan få fullt betalt för den eller om originalförpackning eller dokument (t. ex. manual) saknas.

Returadress:
Inneklimat Göteborg AB
Spetsbergsgatan 6
414 66 Göteborg

Alternativt, om det är en liten försändelse:
Inneklimat Göteborg AB
Box 4017
400 40 Göteborg

Nyhetsbrev
Vi skickar nyhetsbrev via e-post till våra kunder 1-3 gånger per år. Nyhetsbreven innehåller produktnyheter och exklusiva erbjudanden för våra befintliga kunder. Vi vill inte skicka oönskad e-post, så om du inte vill ha nyhetsbreven kan du bara meddela oss så tar vi bort din adress från prenumerantlistan.

Reservation

Inneklimat Göteborg AB förebehåller sig rätten att ändra i ovanstående villkor, dock ej aldrig på sådant sätt att det strider mot gällande lag.